Sommaren som regnade bort..

Jaa-a...så börjar den sommaren vara slut. Inte är jag bitter för det, utan omfamnar hösten, Vasa och ett nytt studiår som andra årets specillärarstuderande med glädje. Förutom att jag saknat studielivet, Vasa och alla vänner där är det inte bara därför jag med glädje och stor förväntan åker upp igen, utan för att jag är nöjd med min sommar. Hur vädret har varit vet ni ju redan (genom att bara läsa FB statusar och bloggar t.ex), men kan säga att det varken hindrat eller stört min sommar särkillt mycket. Har ju ändå jobbat i stort sett alla dagar så strandhäng skulle ja ändå inte ha hunnit med.
Vad jag då haft för mig denna sommar som gjort den värd? Jo, jag har umgåtts med en massa gamla vänner som jag saknat mycket under mitt studieår i Vasa. Förutom det har jag träffat på många nya bekantskaper, som jag lärt känna mer eller mindre och jag tror och hoppas på att iaf några av dem efter denna sommar kommer stå mig mycket närmare än vad de gjort innan. Denna sommar har bevisat att det aldrig är för sent för att skaffa nya, men endå riktigt goda och nära vänner.
Jag har också gått på festivaler, bl.a. popkalaset i Ekenäs och på meripäivät i Kotka och utforskat dessa städer. Jag har festat loss i flera av Helsingfors nattklubbar på nätterna och gått shopaholic där på dagarna, vilket nu syns i plånboken (hopsan), men ja har ju nya fina kläder så det räcker några år framöver iaf (hah..i wish).
Sedan då..jag har åkt mig illamående i nöjesparker, suttit sena nätter vid strandbarer i goda vänners lag, guppat med båt på havet då och då, överkonsumerat grillmat, glass och andra godsaker som hör sommaren till och så blev ja ju lite självmordsbenägen en dag och bergsklättrade också.
Så mycket vettigt blev det kanske inte gjort denna sommar, men de e helt okej, jag ångrar inget jag gjort/inte gjort. När man är 20 år, singel och blond behöver man vel inte vara så vettig alla gånger It´s now or never ;)
 
Och så en sommarbildbomb (men några snattade bilder) av sommar 2012!
 
 

Kommentarer
Postat av: Daniela

Hej Anna! otroligt länge sen sist, o råkade här plötsligt snubbla in på din blogg... de låter som om du lever livet o har de skoj.... de e bra de.. PS. om du nån da vaknar av att dina kläder minskar så ha ja snott dem, du har fiin klädsmak, sku kuna ha me dej när ja e shoppar, tycker att ja int vill hitta någo i dagens mode som ja gillar...DS. ha de så bra, kram! (Daniela Andersson)

Svar: Nemen HEEEJ!! Så kul att höra från dej :) det var verkligen länge sedan! Åren bara flyger iväg (nu lät ja ju som 80+..) Hur e de me dej o va gör du nuförtiden? Joo jag lever no livet här i vasa o älskar det! På fredag upp igen..Haha, de va vel tur att jag bor relativt långt borta då så kanske kläderna är relativt safe i vasa..kan ju för säkerhets skull sätta hänglås på klädskåpsdörren också, hehe ;) Men råkar du befinna dej i Vasa så kan vi ju ta en shoppingrunda! kram
Annas planer

2012-08-22 @ 16:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu