Memma

Läste härom dagen Marias blogg att hon hade ätit memma, med vaniljsås(!?). Detta var något nytt, för hemma i södra finland äter alla (vad jag vet) memma med socker och vispgrädde. Så idag när jag traskade omkring i citymarket fick jag syn på denna lilla burk:
Den var som gjord för mig så den fick följa med hem tillsammans med lite vaniljsås, måssta ju pröva detta mystiska koncept. Och resulatet: riktigt gott faktiskt! Memma är överlag gott, så länge kombinationen är 30% memma + 70% grädde/vaniljsås :)
Ska snart hoppeligen iväg till Fannys då hon äntligen kommit hem från Paris! tänker föra  med mig lite croissanter, så vi riktigt kan leva oss in i historierna som Fanny skall berätta om resan ;)
Och så en bekännelse: tjuvstartade pamppasen igår lite på amarillo tillsammans med Emilia ;) så nu är vi riktigt laddade och taggade! Låt pampasveckan börja!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Mums! :D

2012-03-27 @ 07:54:42
URL: http://tidstjuven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu